Team Hub050

Christine Brons
Christine heeft Beeldcoaching in Nederland geïntroduceerd en heeft samen met haar dochters een praktijk voor Beeldcoaching. Is voorzitter van de stichting Hub050.

Freek Velthausz
Onderwijskundige, Beeldcoacher, KiVa-ontwikkelaar, groot kenner van het Jenaplanonderwijs en oud-directeur van De PIT. Daar stond ‘levend leren’ centraal. Het alledaagse leven van kinderen en hun leraren als vertrekpunt.

Michiel Verbeek
Oud-docent Economie, oud-wethouder van de gemeente Haren en schrijver van het boek: Wie durft deze school aan? Is secretaris van de stichting Hub050

Xandra Koops
Niets is mooier dan een fijne en uitdagende omgeving te creëren waarin jonge mensen zich in rust, vertrouwen en ontspanning kunnen ontwikkelen. Door tradities, gewoontes en regelgeving is het lastig om dat te doen wat echt nodig is. Gelukkig zijn er inmiddels steeds meer mensen die zich realiseren dat het ook anders kan. Na ruim 20 jaar gewerkt te hebben op een mbo-school ben ik in 2014 voor mezelf begonnen. In mijn bedrijf Inspiratiemotor ondersteun ik studenten / jong volwassenen in hun persoonlijke ontwikkeling en het maken van toekomstkeuzes / studiekeuze. En Xandra werkt als freelance onderwijsontwikkelaar voor verschillende scholen.

Marije Ramaker-Meesters
Als ouder van 2 kinderen op De PIT Groningen ben ik overtuigd geraakt van de kracht van ‘ander’ onderwijs. Het volgen van het kind en het levend leren, passen goed bij mijn kinderen en bij mij. Met HUB050 zet ik me graag in om in Groningen ook ‘ander’ middelbaar onderwijs te realiseren.

Binda Jansma
Binda is intern begeleider bij de Erasmusschool in Groningen, een RENN4 maatwerkschool. Binda is altijd op zoek naar het best passende onderwijs voor ieder kind en jongere. Op maat en betekenisvol, met als doel dat ieder kind zichzelf mag zijn en nog meer mag worden. Kaders geven, richting en steun. Focus op de ontwikkeling van het kind. De dingen niet doen omdat het hoort, maar omdat het iets bijdraagt aan de totale ontwikkeling van het kind en jongere.

Esther Bergsma-Bijmold
Door haar onderwijservaring, als docent Duits en hoogbegaafdheidspecialist is zij van mening, dat het onderwijssysteem drastisch zal moeten veranderen om recht te doen aan ieder kind. Het Agora-onderwijs juicht zijn dan ook van harte toe! Naast genoemde werkzaamheden is Esther (mede)auteur van een lesmethode Duits, geeft zij workshops in het beeldend domein en houdt zij zich met onderwijsontwikkeling bezig. Esther is master in de Kunsteducatie en heeft een adviesbureau De Eigen Weg Wijzer!

John van Meekeren
Oud-bestuurder van Primenius. John is een bevlogen onderwijsbestuurder, die zich met hart inzet voor zijn stichtingen. Hij grijpt mogelijkheden aan tot samenwerken als zijn scholen daar profijt van hebben. Hij is een man van zijn woord en is vasthoudend in de doelen die hij voor ogen heeft.

Tijs Glazenborg
Met zijn achtergrond in de biologie wil Tijs het onderwijs meer aansluiting geven bij de ontwikkeling van het menselijk brein. Door zijn passie voor nieuwe ontwikkelingen in de ontwikkelingspsychologie en neurologie ziet hij steeds meer dat de klassieke vormen van onderwijs hier steeds minder aansluiting bij vinden. Agora is een vorm die wat hem betreft beter ingaat op de persoonlijke ontwikkelingen die ieder kind doormaakt en uiteindelijk als persoonlijkheid vormt.

Iris Offringa
Iris werkt vanuit haar eigen bedrijf als adviseur, programmamanager en verandermanager in het sociaal domein en op het snijvlak van Onderwijs en gemeenten. Momenteel is ze programmaleider van een project met alle Samenwerkingsverbanden en gemeenten in de provincie Friesland op het gebied van inclusief onderwijs. Ze heeft ruime ervaring met hoogbegaafdheid en bereidt een symposium voor over inclusief onderwijs in oktober 2025.